Friday 9 December 2011

Bubur Asyura di Raudhatus Sakinah

Jumaat, 9 Disember 2011:
Wanita Ikram Melaka telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan program Bubur Asyura RS bertempat di Raudhatus Sakinah Melaka.  Program bermula seawal jam 9.00 pagi yang diketuai oleh chef Tina (Ukhtie Rosnah Maidin) dan Penolong Chef Zu (Ukhtie Zuraidah Hasnon). Mereka juga dibantu oleh Ukhtie Junaidah, Ukhtie Zuridah, Ukhtie Hadilah, Ukhtie Rosa, Ukhtie Isma dengan kerjasama puteri-puteri RS.

Matlamat utama program ialah untuk memperkenalkan RS pada penduduk sekitar RS dengan cara membahagikan bubur asyura.  Sebanyak 1 1/2 periuk bubur telah dapat disiapkan.  Memang Sedap.
Bubur yang dah siap.  9 kg beras dan 2 kg daging.
Tukang-tukang masak bubur yang macam professional.
Bubur asyura jenama Raudhatus Sakinah.
Ketua Wanita, Ukhtie Rahimah Latif, turun padang membantu membahagikan bubur ke rumah sekitar RS.

Semoga program seperti ini dapat diteruskan sebagai satu aktiviti tahunan wanita Ikram Melaka.  Ukhuwah fillah antara akhawat semakin terasa bahangnya melalui program sebegini.
Laporan wartawan: Suriyati Yusoff

1 comment:

  1. Mmmm...ralat rasa sbb tidak dpt jadi chef bersama...tapi apa yg telah disimpan telah pun dibedal habis oleh saya..Alhamdulillah rasa cam nak suruh buat lagi...Raudhatus kak bukan Raudhatul...:)

    Fuziah

    ReplyDelete

Kejutan hari ini

Petang ni mendapat kejutan hadiah dari Cikgu Amelia Suib, salah seorang pelanggan buku dan pengguna channel fizicmozac. Wow dapat telekong S...